In België koos Parlophone voor het label van de oude stijl met een zwarte achtergrond en zilverkleurige belettering. Dit ontwerp werd gebruikt voor alle Beatles-singles die in België zijn gefabriceerd gedurende de jaren zestig. Slechts drie kleine veranderingen in dit ontwerp werden aangebracht gedurende deze periode.
In het Verenigd Koninkrijk en in de meeste andere Europese landen gemaakt met verwijderbare pop-out middens of met een kleine opening in het midden. Hier tegenover staat dat alle Belgische singles een grote opening hadden in het midden.
In het Verenigd Koninkrijk en in de meeste andere Europese landen gemaakt met verwijderbare pop-out middens of met een kleine opening in het midden. Hier tegenover staat dat alle Belgische singles een grote opening hadden in het midden.
Het Belgische Parlophone-label is opgedeeld in drie secties.
In de bovenste sectie staat het woord ‘PARLOPHONE’ geschreven rond de opening in het midden. Op de buitenomtrek valt te lezen: “The Parlophone Co. Ltd. — All rights of the manufacturer and of the Owner of the recorded work reserved.â€? Vanaf “Help!â€?/â€?I’m Downâ€? (Parlophone 5305) is het eerste gedeelte van deze tekst gewijzigd in “The Gramophone Co. Ltdâ€?. Deze wijziging werd doorgevoerd in 1965 toen niet alleen Parlophone, maar alle EMI-ondernemingen in Europa gebruik gingen maken van de naam van het moederbedrijf “The Gramophone Co. Ltd.â€? “Help!â€?/â€?I’m Downâ€? kan worden aangetroffen met beide labelstijlen. Dit suggereert dat de overgang van “The Parlophone Co..â€? naar “The Gramophone Co.â€? plaatsvond toen de productie van “Help!â€? al op gang gekomen was. Het kan ook zo zijn dan de persers eerst hun oude voorraad opgemaakt hebben.
Het middengedeelte is afgescheiden van de rest door twee horizontale strepen.
Links van de opening staan de letters “K.A.�, vaak in een hokje. Deze afkorting staat voor “Keep Account�. Dit geeft aan dat de platenmaatschappij niet wist (of geen zin had om uit te zoeken) wie de publishing rights had van het opgenomen werk.
Op de laatste Belgische Beatles-singles op Parlaphone (“Lady Madonnaâ€?/â€?The Inner Lightâ€? — R5675) is deze afkorting gewijzigd in “BIEMâ€?. Dit staat voor de internationale muziek copyright organisatie “Bureau International des Societes Gerant des Droits d’Enregistrement et de Reproduction Mechaniqueâ€?, dat is opgericht in 1928.
Rechts van de opening in het midden vinden we het bekende logo, omgeven met de woorden “TRADE MARK�.
Noot: Het Parlophone-logo is niet het teken dat gebruikt wordt voor “pound sterlingâ€?, zoals doorgaans gedacht wordt, maar een Duitse L. Dit staat voor Lindström, aangezien het Parlophone-label oorspronkelijk aan deze Duitse fabrikant toebehoorde. In 1927 nam de Gramophone Company het Parlophone-label over van Carl Lindström.
Vanaf “Ticket To Ride�/�Yes It Is� (Parlophone R5265) zijn aan deze sectie de woorden “Made in Belgium� toegevoegd.
In het midden van de onderste sectie vinden we (van boven naar beneden) de titel van het lied, de auteurs en de vertolkers. De hele tekst is volledig in hoofdletters, met uitzondering van de credits van de auteurs.
Links staat het matrixnummer van de opname gedrukt. Rechts treffen we het uitgavennummer van de plaat aan.
De tekst om de omloop van deze sectie kent de volgende tekst: Unauthorised public performance, broadcasting and copying of this record prohibited.�