Linda McCartney Foods, het vleesvrije voedingsmerk dat onderdeel is van de Hain Celestial Group, komt terug op tv met reclamespotjes voor de eerste keer sinds 15 jaar.
De reclamespotjes kosten 2 miljoen pond (2,3 miljoen euro) en zijn gemaakt door Feel Agency, met media planning door Total Media. Maandag begint de wedstrijd om het beste vegetarische gerecht van Groot-Brittannië te vinden.
Er wordt promotie gemaakt voor de wedstrijd op verpakkingen en via sociale media, maar ook bij kassa's. Het winnende recept zal door het merk worden opgenomen in het vaste Linda McCartney assortiment.
De tv-spotjes zullen te zien zijn tijdens This Morning op ITV, en zullen de hele week de enige reclamespotjes zijn die tijdens het programma te zien zullen zijn.
Elke reclame zal een minidocumentaire bevatten over een van de drie finalisten. De winnaar, die gekozen zal worden door het publiek, wordt in april bekendgemaakt. Het winnende gerecht zal vanaf september worden verkocht.
Het Linda McCartney merk was een van de eerste merken in de vleesvrije categorie. Sinds Hain het merk heeft gekocht van Heinz in 2007, heeft het assortiment en distributiegebied vergroot om een groter publiek te bereiken.
Recente toevoegingen aan het assortiment zijn onder andere de Mozzarella burgers, die vorige maand zijn uitgebracht, en Vegetarische Chili met aardappel.
(Bron: marketingmagazine.co.uk)
(Vert.: Malou Oldenhof)