Stella McCartney heeft twee exclusieve t-shirts ontworpen voor haar Meat Free Monday (vleesvrije maandag) campagne die verkrijgbaar zullen zijn in bepaalde Gap winkels in Londen.
De modeontwerpster heeft de shirts ontworpen om mensen bewust te maken voor haar campagne. De shirts zullen te koop zijn als deel van haar Gap Kids collectie in bepaalde winkels in Londen.
De streng vegetariër zegt: “MFM (Meat Free Monday) draait om dat we controle krijgen op onze leefomgeving voor onze kinderen en de toekomstige generaties. Of je nu vlees eet of niet, je kunt meedoen aan dit besluit om de vleesindustrie te beperken dat de voorraden van onze planeet kapotmaakt.â€?
MFM is opgericht door Stella samen met haar zus Mary en haar vader Sir Paul McCartney. Ze hopen om mensen bewust te maken van het feit dat de vleesproductie en consumptie het klimaat beïnvloedt. De t-shirts worden geprint op organisch katoen met een superheld voor jongens en voor de meisjes staat er Stella’s bekende Intarsia luipaard op.
De moeder van drie zei laatst dat ze denkt dat de modewereld eindelijk wat ethisch verantwoorder te werk gaat, iets wat zij al jaren doet.
Ze zegt: “Ik hoop dat anderen dit ook gaan doen, maar ik blijf leren. Dus ik denk dat ik constant verander en het merk ook. Ik denk dat dat hoort bij een modern merk, je moet reageren op de omgeving waar je in leeft, maar ook op de industrie waar je in werkt.�
(Bron: contactmusic.com)
(Vert. Malou Oldenhof)