Fans van Paul speculeren al de hele week over een teaser voor een nieuw nummer dat bekendheid heeft verworven op YouTube.
In een verklaring van vandaag heeft de familie McCartney eindelijk bevestigd waar het allemaal over gaat.
De familie heeft vandaag bevestigd dat het gelekte nummer en de bijbehorende animatie deel uitmaken van de #LoveLinda campagne, waar ze aan hebben gewerkt naast het merk Linda McCartney Foods. Dit is de eerste keer in 15 jaar dat het merk tv-reclame heeft gemaakt. De advertentie laat de familie McCartney zien zoals je ze nog nooit hebt gezien; als animaties.
Zanger en liedjesschrijver Elvis Costello heeft de voice-over voor de animatiefilm gedaan die, naast de familie, een groot aantal psychedelische dierlijke personen bevat.
Elvis Costello is al vegetarisch sinds het begin van de jaren ’80 en herinnert zich Linda McCartney en waar ze naar streefde: 'Linda was een goede spreker en ze zorgde ervoor dat je niet het idee kreeg dat je tot een rare samenleving zou toetreden als vegetariër.'
De animatie is geproduceerd door het wereldberoemde Passion Pictures, die onder andere projecten uitvoerden voor The Beatles en de Gorillaz. De filmt neemt kijkers mee in een sprookjesachtige wereld waarin karakters als Horse Boy, Napoleon Dog en Ballerina Cat met de familie McCartney meegaan in een muzikale fanfare.
Op 28 januari zal de animatie voor het eerst worden uitgezonden als onderdeel van een nationale #LoveLinda campagne voor de nieuwe reeks gekoelde vegetarische maaltijden van Linda McCartney.
(Bron: paulmccartney.com)
(Vert.: Ellen Clement)