Met het stevige refrein van “Why Don't We Do It in the Road� lanceerden afgelopen dinsdag EMI Records en Apple Corps het uitbrengen van de hele Beatles muziekcatalogus op vinyl door met mobiele pop-up winkels door de straten van L.A. en New York te rijden.
Op deze promotie trip voor een dag, deden aangepaste dubbeldekkers verschillende locaties aan in deze steden, volgestouwd met de nieuwe geremasterde vinyl heruitgave van de 14 Beatle-albums. Ze zijn apart of alles in een in een royaal uitgevoerde box-editie verkrijgbaar.
De muziek van de Fab Four is nog altijd heel populair op het oude LP formaat, met “Abbey Road� als topverkoper op vinyl de laatste jaren, zelfs zonder remaster.
In de winkels op wielen zijn ook de opnieuw uitgebrachte stereo en mono CD's van de Beatles te koop die in 2009 met veel fanfare uitkwamen. Ook de DVD's en Blu-rays “Yellow Submarine� en Magical Mystery Tour�, die eerder dit jaar opnieuw zijn uitgebracht, zijn er te koop.
Tevens zijn er artikelen met “Beatle�opdruk aanwezig. Beatle fanatici die voor een bepaald bedrag besteden in de bussen, ontvangen een limited editie T-shirt met een aanduiding van de stad er op.
(bron: variety.com)
(Vert.: Jan Visser)