Een nieuwe advertentie van de Grammy Awards om te laten zien hoe technologie de muziekindustrie en de klanten vormt, krijgt hulp van Paul McCartney.
De voormalige Beatle is een van de personen van ‘We Are Music’, die vorige maand begon met een 15 seconden durende promotiespot op CBS ter promotie van ‘The Grammy Nominations Concert Live — Countdown To Music’s Biggest Night’. De details van de campagne werden woensdag bekendgemaakt.
De reclamespot focust op de artiest en de emotie van muziek en herinnert kijkers aan de tune-in informatie voor de show, volgens de campagne-aankondiging van afgelopen woensdag. De mediacampagne zal beelden en tune-in kunst laten zien, die is gemaakt voor de Grammy Awards website Grammy.com en voor Facebook en YouTube.
Grammy-genomineerde Adele startte de eerste van vier reclamesports, gevolgd door de Foo Fighters, Bon Iver en Skrillex. In de print-en-thuis-campagne zijn ook Paul McCartney en Bruno Mars te zien.
Tevens heeft de campagne een website: Wearemusic.grammy.com en een mobiele app, die binnenkort verkrijgbaar zal zijn. Volgens de campagne-aankondiging kunnen muziekfans hun eigen visuele muzikale ervaringen maken en delen, gebaseerd op hun favoriete nummers en foto’s.
‘We Are Music’ gaat over de passie die muziek bij iedereen losmaakt, over hoe muziek deel uitmaakt van wie we zijn en hoe muziek artiesten en fans beïnvloedt op een visceraal niveau,' zei Evan Green, hoofd marketing voor de Recording Academy.
(Bron: examiner.com)
(Vert.: Ellen Clement)