Een trein met als thema ‘The Beatles’ is de nieuwste Liverpoolse attractie.
De Merseyrail trein is beplakt met beelden van de individuele Beatles - John, Paul, George en Ringo - en afbeeldingen van de band. De beplakte trein is onderdeel van een reclamecampagne voor ‘The Beatles Story’, Albert Dock en Pier Head attracties.
Marketing-en reclamebureau Creative Concern ontwierp het concept in samenwerking met CBS Outdoor UK om een ‘rijdende advertentie’ voor het toerisme op Merseyside te bieden.
Neil Micklethwaite, Franchise directeur bij CBS Outdoor UK, zei: 'Het feit dat dit kan worden gedaan op een trein toont de kracht van de treinreclame. 'Het is visueel prachtig en een echt succesverhaal.'
Wethouder Mark Dowd, een voormalig machinist en de voorzitter van Merseytravel die jaarlijks 34 miljoen passagiers vervoert zei: 'Deze trein is uniek. Het promoot ‘The Beatles Story’ aan de toeristen van de stad.
Merseytravel bezit en exploiteert de beroemde Mersey Ferries en de bijbehorende toeristische attracties, zoals The Beatles Story.
Samen hebben ze meer dan 750 fulltime banen en brengen meer dan 30 miljoen pond in de lokale economie.
Ook Jerry Goldman, Managing Director van ‘The Beatles Story’ vindt de trein er geweldig uitzien en zal zeker wervend werken voor onze attractie.
Bart Schmeink, Managing Director bij Merseyrail: 'We zijn verheugd om samen te kunnen werken met onze partners en de reizigers en bezoekers aan te moedigen om de attracties te bezoeken die Merseyside te bieden heeft.
'En nu kunnen passagiers niet alleen op het meest punctuele netwerk in het Verenigd Koninkrijk reizen, maar ook in de mooiste trein'
(Bron: clickliverpool.co.uk)
(Vert.: Han Hagen)