De onlangs vrijgegeven LOVE app van The Beatles haalde 700.000 nieuwe Facebook fans deze week voor de legendarische band, waardoor de Fab Four van deze week 'de grootste stijgers' op de sociale network site is.
De LOVE app is gebaseerd rond de op The Beatles geïnspireerde Cirque du Soleil show, 'LOVE', die in première ging in 2006 en nog steeds loopt in de Mirage in Las Vegas.
Volgens de website viert deze show de muzikale erfenis van The Beatles met hun tijdloze, originele opnames. Er worden acts gebracht met 60 internationale kunstenaars op muziek van The Beatles.
De applicatie geeft gebruikers exclusieve aanbiedingen voor tickets en nieuws uit de show zoals exclusieve video's en populaire nummers van The Beatles.
De IOS versie van de applicatie werd oorspronkelijk uitgebracht in februari, maar het nieuws over het vrijgeven van een Android-compatibele versie werd aangekondigd op de Facebook pagina op 5 april en trok een totaal van bijna 30.000 'ik vind het leuk' klikkers en het is waarschijnlijk ook de reden voor het aantrekken van 766.205 nieuwe Facebookfans deze week.
De aanhoudende populariteit van The Beatles en de invloed op de popcultuur laat er ook geen twijfel bestaan dat ze bijdragen tot het totale aantal fans dat de sociale netwerkpagina bezoekt. Op 8 april brachten meer dan 16,4 miljoen fans een bezoekje aan de site.
De tweede grootste stijger op Facebook deze week was de aanvraag voor Badoo op Facebook. 659.866 nieuwe fans werden er aangetrokken in de afgelopen zeven dagen.
Meer informatie over de LOVE-show: http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/love/default.aspx
LIEFDE voor IOS:
http://itunes.apple.com/us/app/the-beatles-love/id418071988?mt=8;
LIEFDE voor Android:
https: / / market.android.com / details id = com.mobileroadie.app_1185
(Bron: independent.co.uk)
(Vert: Janien Nuijten-Colans)