Na het verschijnen van ‘Electric Arguments’ heeft Paul McCartney met veel moeite geprobeerd om zich van de ‘Fireman’, het alter ego dat hij voor het album gebruikte, te distantiëren.
Maar hij heeft waarschijnlijk meer van de ‘Fireman’ dan hij wil toegeven. Zijn liefde voor avant garde tijdens de tijd van de Beatles is bekend. Paul McCartney houdt er van om ballades te zingen, maar hij houdt er ook van om grenzen op te zoeken.
De vraag is wel belangrijk. ‘Electric Arguments’ werd overal geprezen als een uitstekend album. Het was zo Paul, maar tegelijkertijd zo anders. Een opvolger voor dat album zou hem meer lof van magazinelezers en critici opleveren.
We waren erg blij dat er een paar ‘Fireman’-liedjes, vooral het uitstekende ‘Sing the Changes’, gespeeld werden tijdens zijn concerten. ‘Sing the Changes’ is echt een goed liedje.
We hopen dat Paul McCartney plaats maakt voor ‘Fireman’-achtige liedjes op zijn volgende studioalbum. Ze zijn verfrissend, melodisch maar echt Paul. Hij wilde altijd McCartney en de ‘Fireman’ gescheiden houden. Maar de ‘Fireman’ heeft nu, dankzij ‘Electric Arguments’, zijn eigen leven. En hij kan niet zeggen, zoals Rodney Dangerfield, dat zijn creatie geen respect krijgt. De kritieken en de reacties van de fans tonen aan dat dat zeker het geval is.
Uiteindelijk denken wij dat de ‘Fireman’ niet gescheiden moet worden van Paul McCartney. Het zou goed bij elkaar passen.
En de ‘Fireman’ is niet iets dat verborgen gehouden moet worden. Eigenlijk vinden we dat hij er erg trots op mag zijn.
Trots genoeg om er veel meer veel vaker van uit te brengen.
(Bron: examiner.com)
(Vert.: Rob van de Bijl)