Beatlesfanclub NL

Yoko Ono sluit overeenkomst met Dell Furano, hoofd van het bedrijf, voor wereldwijde merknaam promotie en rechten management.

John Lennon is de nieuwste iconische persoonlijkheid die een overeenstemming met Epic Rights sluit voor het wereldwijde beheer van zijn licenties, merknamen en rechten. 

Yoko Ono heeft een overeenkomst getekend met het hoofd van Epic Rights, Dell Furano, om een wereldwijd initiatief te ontwikkelen die de hele carrière van haar overleden man beslaat.

Epic Rights zal twee nieuwe programma’s ontwikkelen voor deze nalatenschap van John Lennon: het merk ‘John Lennon Classic’ voor producten met de naam, gelijkenis en/of handtekening van de artiest; en het merk ‘Bag One Arts’ voor tekeningen van John Lennon van zeldzame archiefschetsen. Deze tekeningen beslaan de jaren 1964 tot 1980 en vieren de mensenliefde en communicatie, waaronder zijn iconische en onmiddellijk herkenbare zelfportret. Epic Rights zal de nieuwe John Lennon programma’s tijdens de Licensing Expo in Las Vegas in juni 2014 introduceren aan potentiële partners.

Epic Rights wordt zo de wereldwijde handelaar van koopwaar en licenties voor John Lennon Classic en Bag One Arts, en zal de twee aparte merken naar licentiehouders en de detailhandel over de hele wereld brengen. Zowel de John Lennon Classic als Bag One Arts programma’s zullen licentiehouders de mogelijkheid bieden om Lennon’s foto’s en afbeeldingen als zijn tekeningen op te nemen in een brede selectie van producten. Alle producten met een licentie zullen de persoonlijke goedkeuring van Yoko Ono hebben. 

“Ongeacht hoe we John Lennon ervaren hebben – door zijn muziek, zijn kunst, zijn verhalen – hij was zeker de definitie van de boodschap over liefde en vrede, en is zo een icoon voor generaties wereldwijd geworden,” zegt Yoko Ono. “Ik beschouw de John Lennon Classic en Bag One Arts programma’s als een andere manier om John’s nalatenschap te eren, en ik ben er zeker van dat we door een hechte samenwerking met Dell en zijn team van Epic Rights, dit doel zullen bereiken.”

Furano zegt: “We zijn toegewijd om een wereldwijd licentieprogramma op te zetten dat Lennon’s overtuigingen en bijdragen aan de mensheid respecteert, en we anticiperen op een sterke mondiale consumentenvraag van bestaande en nieuwe fans die contact willen maken met John Lennon en zijn nalatenschap.”

Lennon was eigenlijk een beeldende kunstenaar voor hij zijn eerste gitaar oppakte en zijn eerste nummer schreef. Van 1957-1960 studeerde hij aan het prestigieuze Liverpool Art Institute. Later zou niet alleen drie boeken schrijven, maar deze ook illustreren: In His Own Write, A Spaniard In The Works en Skywriting by Word of Mouth. In 1969 begon hij als huwelijkscadeau voor Yoko aan een serie tekeningen genaamd ‘Bag One’, een kroniek van hun huwelijksceremonie, huwelijksreis en pleidooi voor wereldvrede vermeldt als The Bed-In. In de jaren volgend op het uit elkaar gaan van The Beatles, gebruikte Lennon wederom visuele kunst om zich uit te drukken, ditmaal voor de liefde voor zijn gezin. Sinds die tijd heeft Bag One Arts een serie met beperkte edities van zijn werk uitgegeven, die de hele wereld over zijn gegaan. Het portfolio van The Bag One behoort tot de permanente collectie van het Museum of Modern Arts in New York City.

Epic Rights is een bedrijf dat zorg draagt voor het wereldwijde beheer van merken, licenties en rechten, en ze zijn gewijd aan het opbouwen van merken van beroemdheden en entertainmentmerken via hun brede mondiale netwerk van detailhandelaren, licentiehouders en agenten. Ze werken met een programma van top klanten en merken, en bij de service van Epic Rights hoort licentieverlening, branding, muziek merchandising, social media management, VIP tickets en fan clubs.

Het bedrijf, in Los Angeles gesitueerd, overziet ook sponsoring en commerciële steunbetuigingen, digitale archivering van alle creatieve/foto/media-bezittingen en beheert wereldwijde e-commerce voor haar klanten naast het verstrekken van eigen juridische middelen voor handelsmerk registratie en audit management. Het bedrijf heeft o.a. de volgende artiesten als klant: KISS, Aerosmith, Woodstock, artiest Gary Baseman, Jefferson Airplane, Stevie Nicks, Def Leppard, Billy Idol, Doobie Brothers, Joan Jett, Jeff Beck, The Cult, Velvet Revolver, Scott Weiland en Cinderella.

Furano is mede-oprichter, met Bill Graham, van Winterland Productions, het toonaangevende merchandising en licensing bedrijf in de begindagen van de concert industrie, verworven door CBS Records in 1985 en uiteindelijk verkocht aan MCA/Universal in 1988. Furano is de stichtende CEO van Sony Signature Network, en heeft dit uitgebreid naar kunstenaars websites, sociale media, VIP Ticketing/Fan Club en e-commerce. Het bedrijf werd in januari 2008 overgenomen door Live Nation, en had toezicht op de afdeling merchandise tot het einde van 2012, toen hij Epic Rights heeft gevormd.

(Bron: hollywoodreporter.com)

(Vert.: Frances Vermeulen) 

 

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven

inloggen / registreren

Geregistreerde bezoekers ontvangen regelmatig onze nieuwsbrief en profiteren van onze kortingsacties.

Anne’s column

08/01/2017
Je kunt ze The Next Generation noemen: de zonen en dochters van The Beatles. Het is voor deze kinderen niet altijd eenvoudig gebleken om te 'dealen' met hun afkomst. Met een vader die één van de...

Ron's Rarities

20/12/2016
Op 8 december 1980 maakte een aantal schoten een einde aan het leven van John Lennon. Een man de na een afwezigheid van vijf jaar weer volop in de studio aan het werk was en van plan was om in 1981 weer...

Zeldzaam !!!!

Fab4Cast

Written on 30/11/2016, 16:24 by Ramon
Bob ‘BDJ’ de Jong gooit nogmaals de catalogus van The Beatles in de mixer. Luister naar nog meer van zijn mash-ups en herinterpretaties. Zo heb je The Fab Four nog nooit gehoord!   Klik hier om...
669560